Jarkwelt Wikia
Advertisement

Beskrivelse[]

Nogle kalder De Farverige Øer for de den modige mands paradis, for her gælder kun få love og regler, og bruger en fattig kvinde hovedet og huggerten kan hun hurtigt vinde både rigdom, magt og berømmelse. Derne er hjemstavn for Sydhavets Pirater, og fra Nordhavet i nord til Sydhavet finder man deres slanke fartøjer med de karakteristiske spraglede sejl og sørøveriske besætninger.

Historie[]

De første Pirater som slog sig ned i Sydhavet var uden tvivl desillusionerede skibsfarere fra Alasia, men siden er Piraternes samfund vokset sig stort og stærkt. Der findes ingen lov blandt Piraterne, men der findes traditioner og disse er ofte mere ubrydelige end love. Sådan har det været siden de første kaperere anlagde Piraternes by, Port Pedro, i år 459 efter Alasisk tidsregninig.

Udseende[]

Tøj[]

For Sydhavets Pirater er det vigtigste ved påklædningen at man kan vise sig selv og sine extravagante vaner frem. Farverige skjorter med puf-ærmer, posede knæbukser i det rødeste fløjl og bredskyggede hatte med strudsef jer og guldkanter er hverdagssyn ombord på et piratskib. Jo mere flamboyant og excentrisk jo bedre, og ordsproget "Intet smykke er smaglost" stammer fra Sydhavet.

Våben og Rustning[]

En sørøver er ofte bevæbnet med en huggert og en lang kniv, men kun sjældent skjold eller rustning af nogen art. Når piraterne forlader deres fartøjer og drager på togt i land er det dog ofte, at udrustningen bliver mere konventionel, men mange af Sydhavets værste søulke vil sværge på, at deres sabler og huggerter til enhver tid er riddernes langsværd overlegne.

Kultur[]

Navne[]

Sydhavets Pirater har franske navne og ofte også tilnavne. Eksempler: Jaqueline Guldlok, Sorte Michelle, Francois Silkebuks, Pierre den Prangende.

Religion[]

På verdenshavene findes der mange forskellige guder, og Piraterne henter deres religiøse overbevisninger fra de forskellige andre riger. Nogle tilbeder Solen og Månen som Ørkenfolket, mens andre ærer de Fem Guder fra Alasia. Fælles for alle Pirater er dog, at de mest af alt tilbeder guld og rigdom og at en guldmønt i pungen of test hjælper mere end en bøn til alverdens guder.

Leveregler[]

  • Kaptajnen er højere end en konge på sit eget skib.
  • En besætning holder sammen til det sidste. Kujoner foragtes af alle.
  • Rigdomme tilhører den som tager dem.
  • Rom kan hjælpe på alt fra pest og åbne sår til hjertesorg og tømmermænd.
  • Er man i tvivl kan man altid slå plat eller krone om det. Mønter taler altid sandt.

Farve[]

Mørkeblå farver anses hos Piraterne for lykkebringende hos fordi de repræsenterer det dybe vand.

Kampråb[]

"Planken ud!"

Advertisement